Wikipedia

Rezultatele căutării

vineri, 12 aprilie 2013

FACEBOOK




FACEBOOK
 
- Adu-mi, te rog, un pahar cu vin !... Aşa ... e un vin bun !... Tare îmi plac vinurile de ţară. Uşor acrişoare ... uite, ce culoare rubinie are !... Noroc ! Ce mai zici ? Ce mai faci ?
- Hmm ! Cu ale mele. Şcoală. Nimic interesant. ... Ştii, a fost aici Vera ?!
- Cum, a fost Vera ? Aici ?... Şi de ce nu m-ai chemat ?
- Ba da, te-am strigat !
- Şi ?
- Ai spus, imediat !... Erai pe facebook ! Am stat o oră în sufragerie. S-a uitat îndelung la tablouri ... Mai zâmbea, uneori era încruntată ... Odată a şi chicotit ! Dar, nu mi-a spus de ce. Apoi, a plecat.
- Ei, ... poate-i mai bine aşa !...
- Cum a fost pe facebook ?
- Pentru mine, e o relaxare. Ştii cum e facebook-ul ? E o lume în care năvăleşti fără să te vadă cineva. Eşti ca o panteră. Te simţi Big Brother. O lume pe care o ai la picioare. Am aproape două mii de prieteni. Unii la capăt de lume.
Alţii la capăt de drum …
Pe cei mai mulţi nici nu-i cunosc, dar dacă îmi trimit cereri nu-i pot refuza. Am un prieten, care stă perete în perete cu noi. Nu ne vedem cu săptămânile, dar ne like-uim în fiece seară. Are un umor nebun !
- Vrei să spui că morocănosul de la 13 are umor ? Am intrat şi eu de câteva ori, dar mi se pare timp pierdut. Numai piţipoance, care îşi postează figurile şi-şi dau tot timpul cu mâna prin păr. Care de care mai inteligentă ! Altele se dau rău de tot în stambă. Foarte multe romanţioase. Cu vise nemărturisite … postează imagini ce spun totul despre ele. Iar băieţii …
- Vezi, aici e magia lumii virtuale. Crezi că nu te ştie nimeni şi-ţi dai drumul. Nu ştii că după colţ e cineva, care te analizează, te judecă. Uneori, chiar îţi face plăcere să te dai în stambă. Să vezi reacţii. ”Vai, domnule, se poate ! Nu mă aşteptam !” Încet-încet se formează habitatul tău. Ştii ce fac copiii Cristinei, nepoţii doamnei Ileana, ce a făcut la fitness Adriana, ce-a mai pictat Luminitza. Sunt seri când asist la adevărate vernisaje. Marianne din Marseille îşi prezintă produsele culinare, la fel ca Maria de la Suceava ... aflu cum stă cu stocul de bere Hans ! Are arsenic sau nu !? Concentraţia admisă !
E ziua Danei, like, a lui Marius, like, Baudelaire, like … sau treci în revistă parada pisicilor şi câinilor personali. Mulţi aidoma stăpânilor ... Ai şansa să cunoşti toate florile lumii. Invitaţii la teatru şi tot felul de întruniri …
Totul e să nu devii dependent. O oră, e arhisuficient pe Strasse FB !
- Mda !... La mine sunt doar obsedaţi de sex, maşini şi cum să facă bani.
- Normal ! Asta e vârsta. Astea sunt valorile tinerii generaţii. Alte vremuri, alte standarde !
- Dacă ridici o problemă  mai serioasă, încep toţi să facă mişto !
- Ai toată viaţa înainte ! În curând, intră generaţia ta la bătaie. Văd că sunt mulţi îngrijoraţi de ce se întâmplă în ţară şi în lume. Să-i vezi când se aprind ! Iese o horă din Noua Zeelandă până în Canada. Poiana lui Iocan la scară planetară. Ştii cum suntem noi, românii !?! Ne pricepem la toate. Avem soluţii şi pentru coreeni şi pentru africani. Pentru noi, nu prea avem soluţii. Viabile. Numai radicale. Cezar ţine ridicat steagul. Luiza se luptă cu gazele de şist. Mirela tot restaurează monarhia. Carmen şi Silvia luptă pentru cauze nobile ...
Găseşti moralişti şi sfătuitori cu duiumul. Se dau texte aluzive din Cioran, Eliade, Ion Ionesco, Ţuţea ... Numai că avem alte treburi ! Avantajul e că poţi posta imagini. Nici nu trebuie să foloseşti multe cuvinte. Să vezi cum se lucrează în photoshop ! De crezi că ai de-a face cu specialişti de la Silicon Walley. La care se adaugă umorul. Specific nouă. Dacă ar vedea clasa 0 cum e tratată pe FB, s-ar mai naşte odată ! Unii, caţavenci sadea, chiar o merită !
Un singur lucru mă deranjează. Că se scrie din ce în ce mai puţin corect. De multe ori textele, fără diacritice, sună anapopda. O fi atât de greau să selectezi limba română ? Culmea e că primesc materiale despre limba strămoşească, scrise ditirambic, în acelaşi mod păsăresc !?!
- Lasă, nu mai fi şi tu atât de pretenţios ! 



In memoriam Margaret Thatcher !
Toate bune,

Sergiu Gãbureac
Tel.  0731 936.615 - 0752 975.130 
Bucuresti - 39 

Ai nevoie de o informatie ?
Micã, micã ? O rezolvãm împreunã.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu