BUCUREȘTI - CAPITALĂ EUROPEANĂ ! (I)
„- Îți place să fii mângâiată ? Să fii
atinsă ? Să fii pipăită ? Să fii încinsă ? Îți place să simți respirația
celuilalt lângă urechea ta ? Sau poate pe gât, ori pe față ? Îți place să
încerci poziții noi ? Să începi rece și să sfârșești fierbinte, cu sudori ?
RATB !...
Cu noi, fanteziile tale devin realitate ! RATB ! Încearcă-ne ! RATB ! 30
de zile alături de noi ... la un preț ce sfidează concurența !”
(reclamă furnizată de Lelea Safta)
(reclamă furnizată de Lelea Safta)
Ați auzit, cu siguranță,
de directivele NKVD pentru țările socialiste concepute de teroristul sovietic Lavrenti
Pavlovici Beria ?
Directiva 9: „Se
va urmări ca funcționarii de stat (exclusiv organele de securitate și din
industria minelor) să aibă retribuții mici. Aceasta se referă îndeosebi la
sfera sănătății, justiției, culturii, respectiv la cei care dețin funcții de
conducere.” Fără comentarii !
Voi dezbate, însă, Directiva 24 „Punctualitatea transporturilor de orice gen
trebuie perturbată.”
Pentru a ne aminti cum
era organizat transportul în comun în Bucureștiul primelor două republici nu
trebuie să depunem eforturi prea mari.
Stațiile mijloacelor de
transport în comun erau de așa manieră amplasate încât să nu se poată face ușor
transferul între ele. Sosirea în stații nu trebuia respectată ! Dotările
permanent insuficiente. Doar pe ici-colo s-a mai schimbat câte ceva. În rest,
se aplică cu sfințenie directiva. Exemple ? Cu duiumul !
Nu pot, însă, să nu
mulțumesc public Primăriei, care a dat curs solicitării înființării stațiilor
de autobuz la Obor.
Denumirea unei stații are
principalul rol de a orienta rapid cetățeanul. Până la montarea indicatoarelor
electronice cu numele stației și ora la care sosește autobuzul, troleul sau
tramvaiul e necesară redenumirea multor stații, care, cu adevărat, prin nume să
sugereze călătorului unde se află. La ce folosește numele unei stații gen dr. Grozovici sau Vasile Lascăr când mult mai utile ar fi denumirea Spitalul Colentina și Circul Globus (cu mutarea stației cu 100
de metri). De ce Granitul, când acolo
de ani buni e Cora (Pantelimon) ! La
metrou există Piața Muncii (!). O ironie
cumplită, suportată de țugulani de mai bine de 25 de ani ! În schimb nu avem o
stație cu numele poetului național, enciclopedicul Mihai Eminescu ! Și asta
într-o zonă splendidă, cu Centrul Cultural Eminescu
în apropiere. Amenajată corespunzător ar fi într-adevăr un semn de recunoștință
față de cea mai mare personalitate a neamului.
Ați sesizat cum opresc
șoferii în stație ? Nu la marginea trotuarului, cum se întâmplă prin toată
Evropa (de aceea e și podeaua la nivelul trotuarului), ci fix la un metru, ca bietul călător să simtă
efectul coborârii de pe … munte !
Credeți că autobuzul /
troleul, ce o ia imediat pe alt traseu, așteaptă celălalt autobuz, care tocmai
vine din spate ? Coboară gâfâind bietul călător și când să urce în celălalt i
se închide ușa, cu satisfacție, în nas. Educație enkadevistă !
Starea
mijloacelor de transport. S-au făcut investiții serioase achiziționându-se masiv autobuze și
troleibuze. De marcă. Fiabile. Primele loturi, fără aer condiționat ! Nu cred
că este vară în care, cei care le-au achiziționat, să nu sughită adânc. De la
un timp, văd că multe circulă fără a mai avea în funcțiune instalația electrică
de semnalizare a traseului. O hârtie, prinsă în parbiz, poartă numărul de
traseu al autobuzului ! Nici instalațiile video-audio nu prea funcționează.
Jenant pentru o capitală europeană !
Deși ușile au butoane de
semnalizare pentru coborâre, ele se deschid la fiecare stație, chit că nu urcă
sau nu coboară cineva. Toate astea duc la o uzură rapidă a mecanismelor.
Întâmplător or fi făcut nemții acele butoane ?
Știu că utilizatorii nu
sunt toți uși de biserică, dar neînlocuirea rapidă a geamurilor despărțitoare
sparte, a barelor de la uși smulse, a mânerelor de susținere deteriorate,
îndeamnă la vandalisme în cascadă. Când s-au achiziționat autobuzele nu s-au
luat și piese de schimb ? Dl doctor, primar general, ne mărturisește cum i-a
prins asupra faptei pe cei de la RARTB, care au distrus parte din autobuzele
noi pentru … piese de schimb ! Așa au mai rămas în funcțiune 1.100 din totalul
de 1.300 !
Nu pun la socoteală că
majoritatea mijloacelor de transport în comun de suprafață nu sunt spălate, la
exterior, cu săptămânile.
S-au realizat noi tipuri
de tramvaie. Este și un tip care îmi place. Românesc. Dar ce folos dacă nu are aer condiționat ! Plus că merge ca o căruță,
deși multe linii au fost reabilitate
de curând. Linia 1, o linie extrem de solicitată, are un program de cursă CFR
tip navetă. Din 15 în 15 minute. În care oamenii stau ca sardelele.
Doar pe la poalele
Feleacului mai întâlnești ! Să vezi ce supărare pe Boc !?
De ce nu se rezolvă
rapid prinderea rău platnicilor ? Fără circ, prin darea unui bilet de 50 de lei
și gata ! Doar în cazul celor nu doresc să plătească amenda-bilet să se aplice
procedura dură ! Cu mascați, 112 !...
Am mai spus. Nu sunt de
acord cu gratuitatea transportului public. Și, în general, cu gratuitățile ! De
regulă, ele ascund în spate mari șmecherii !
Desigur, se pot crea
facilități unor grupe de vârstă (elevi, pensionari), situații speciale, prin reducerea acentuată a costurilor
unui abonament. Chiar și cu 90%. Se acordă subvenții anuale de 500.000.000 lei. Din bani publici. De acord, dați subvenția, dar
puneți și pensionarul / elevul să plătească un abonament anual de 50 de lei. Să
știm câți călători sunt cu adevărat.
Știți că prin
aplicare de amenzi pentru lipirea a tot felul de afișe pe stâlpii RATB s-ar
obține rapid banii dați pentru piese de schimb ? Ar arăta și orașul european.
O ultimă problemă. Neapariția biletului
comun: metrou cu celalalte mijloacele de transport de la suprafață.
Am auzit că sindicatele pun tot
felul de condiții ! Parcă ar păzi ca nu cumva directivele NKVD să fie încălcate.
Am auzit de tot felul de matrapazlâcuri lucrative ale unor lideri. Cât și
despre furăciunile salariaților din bunul obștesc, aflăm tot de la dl doctor ! Primar
general.
Tovarăși sindicaliști, vedeți că
suntem de șapte ani în Europa cealaltă !
Civilizată ! Fiți în slujba și nu împotriva călătorului ! Fiți profesioniști !
Sergiu
Găbureac,
utilizator al mijloacelor de transport în comun din București (România UE)
utilizator al mijloacelor de transport în comun din București (România UE)
SOCIAL.
Unii au încercat francul elvețian. Acum țipă din gură de șarpe !
SPORT. A apărut noua echipă FCSB = faci ce spune Becali !
Spre noi înfrângeri europene ! Noroc cu tenisul de câmp ce ne produce mari
bucurii prin noua generație de jucători: Halep, Begu, Mergea, Copil ...
Toate bune,
Sergiu Găbureac
Toate bune,
Sergiu Găbureac
VIZITAŢI – http://blogulluigabu.blogspot.ro/,
gsm_as@yahoo.com,
Tel.0731 936.615
Bucureşti
- 39
Informația, o problemă ?
O rezolvăm împreună.
Ziceți și de refugiile înguste lipsite de garduri de protecție.
RăspundețiȘtergere