Cum se
fac unii că promovează valorile culturii româneşti (I)
Statele lumii, de la cel mai mic, până la cel mai mare, îşi promovează imaginea prin tot felul de mijloace. Fonduri importante sunt alocate în acest sens.
Cea mai utilizată cale şi eficientă, la costuri mici, a fost şi rămâne, fără îndoială, marca poştală. Dar, atenţie, nu orice marcă poştală poate îndeplini şi rolul de promovare a unui mesaj, eveniment, imagini.
Doar cele care folosite pentru plata serviciilor poştale cele mai utilizate. Adică, pentru expedierea unei scrisori simple, ilustrate sau recomandate.
În rest, timbrele cu alte nominale sunt rar cunoscute de marele public. Tocmai de aceea administraţiile poştale se axează, în principal, pe valorile nominale pentru serviciile poştale amintite, în misiunea nobilă de a promova imaginea statului pe care îl serveşte.
Numai că la noi, la români, cei care au o astfel de responsabilitatea, nu aduc deloc servicii statului român. Din contra, îşi bat joc de valorile naţionale prin scoaterea unor emsiuni cu caracter speculativ. Voi da un singur exemplu.
De Ziua Culturii Româneşti, Romfilatelia, o firmă ce căpuşează de ani de zile C.N. Poşta Română S.A., cu mari probleme de ordin financiar şi managerial,
scoate o emisiune.
Mulţi vor aplauda gestul. Iată, cineva s-a gândit la cultura naţională, vor spune.
Numai ca
mijloc nu e vorba de un serviciu adus patriei, ci un uriaş deserviciu.
Prin valoarea nominală dată timbrului şi a paginărilor multiple, această emisiune este sortită să nu circule poştal. Ca foarte multe alte emsiuni din ultimii 10 ani. Cel mult să stea prin clasorul unui filatelist, care se lasă speculat de emitent. Din ce în ce mai puţini în ceea ce priveşte marca poştală românească.
De la peste 80.000 de colecționari la câteva sute.
Iată cum înţeleg guvernanţii, prin ministerul de resort, să promoveze imaginea poetului naţional Mihai Eminescu care ilustrează această emisiune.
Mimarea democratizării şi răspândirii informaţiei despre valorile româneşti în România postdecembristă a ajuns la cote de neimaginat. Se prefac că promovează, dar de fapt, îngropă valorile româneşti şi le ţin în neuitare.
Ia să fi circulat pe scrisorile simple sau pe ilustrate !
Atunci, da, promovare !
Cum este posibil o asemenea şmecherie, veţi spune ?
Răspunsul e simplu. Lipsa profesioniştilor în domeniu.
Aici e vorba de Poşta Română !
Dar lipsa specialiştilor o întâlnim peste tot.
Prin valoarea nominală dată timbrului şi a paginărilor multiple, această emisiune este sortită să nu circule poştal. Ca foarte multe alte emsiuni din ultimii 10 ani. Cel mult să stea prin clasorul unui filatelist, care se lasă speculat de emitent. Din ce în ce mai puţini în ceea ce priveşte marca poştală românească.
De la peste 80.000 de colecționari la câteva sute.
Iată cum înţeleg guvernanţii, prin ministerul de resort, să promoveze imaginea poetului naţional Mihai Eminescu care ilustrează această emisiune.
Mimarea democratizării şi răspândirii informaţiei despre valorile româneşti în România postdecembristă a ajuns la cote de neimaginat. Se prefac că promovează, dar de fapt, îngropă valorile româneşti şi le ţin în neuitare.
Ia să fi circulat pe scrisorile simple sau pe ilustrate !
Atunci, da, promovare !
Cum este posibil o asemenea şmecherie, veţi spune ?
Răspunsul e simplu. Lipsa profesioniştilor în domeniu.
Aici e vorba de Poşta Română !
Dar lipsa specialiştilor o întâlnim peste tot.
Toate bune ?!?
Tel. 0731 936.615 - 0752 975.130
Bucureşti - 39
Informatia, o problemă ?
O rezolvăm împreună.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu