Domnule primar general Sorin Oprescu și domnilor consilieri ai CGM București
DE CE AUTOBUZELE
RATB CIRCULĂ
FĂRĂ AER CONDIȚIONAT ?
DE CE ? Bună întrebare !?! Realitatea e, însă, puțin mai complexă, iar
întrebările mult mai multe.
De ce avem cei mai slabi șoferi de autobuze din toate capitalele Uniunii
Europene plătiți boierește, în comparație cu alte categorii profesionale ? Așa
cum avem printre cei mai buni șoferi de taxi. Vezi comparația medic - profesor
- bibliotecar public - șofer RATB. Primii fiind, totuși, factori
civilizatori !
O altă întrebare extrem de simplă, la care 80% dintre
șoferi nu sunt capabili să răspundă profesionist: De ce bordurile sunt
calculate la nivelul scărilor mijloacelor de transport în comun ? De ce sunt
șoferii RATB incapabili să oprească, în stații, lângă bordură pentru a ușura
coborârea și urcarea călătorilor ?
De ce stațiile au denumiri fără rost în loc să-l orienteze pe călător ? De
ce Stația Dr. Grozovici,
când normal ar fi Stația Spitalul
Colentina ? Să știe omul ce urmează și unde se află ! De ce Stația Vasile Lascăr când
normal ar fi Circul de Stat ! De ce Stația Mihai Bravu 33, când
s-ar putea ușura orientarea călătorului anunțându-l că se află în proximitatea
Liceului Iulia Hasdeu
etc. etc. Vrea municipalitatea să omagieze unele personalități ?
Gest, de altfel, onorabil. Să le dea nume de străzi, parcuri, piețe, scuare,
spitale, școli ... dar nu stațiilor de autobuz, tramvai, troleibuz !
De ce, când ajung concomitent două mijloace de transport în comun diferite
într-o stație, primul nu așteaptă câteva secunde să se urce și călătorii care
vor să prindă legătura ?
De ce stațiile de
legătură sunt puse la zeci de metri una de alta ? Ca pe timpul
comunismului, când se aplicau Directivele KGB-ului ! Să nu fie în slujba
cetățeanului. Sau directivele sunt și acum aplicate cu aceeași strictețe de
conducerea RATB ? Conform
acestor directive a cumpărat primarul-bordură Videanu primele 500 de
autobuze Mercedes fără aer condiționat ?
De ce își distrug șoferii RATB propriile autobuze, deschizând ușile fără rost,
stricând mecanismele de închidere / deschidere, cu influențe și asupra bunei
funcționări a aerului condiționat ? Cum să păstrezi o temperatură normală pe
caniculă, când ei deschid toate ușile în stații fără să coboare sau să urce
cineva ? Oare de ce nemții au instalat butoane de avertizare pentru urcare /
coborâre ? De tâmpiți ?
De ce nu funcționează semnalizarea audio și video în mijloacele de
transport în comun ?
De ce nu intervine șoferul RATB când vede că sunt
deschise geamurile în timpul funcționării aerului condiționat ? Să fi pus
neamțul microfonul de serviciu doar ca decor ?
De ce nu sunt înlocuite mânerele jegoase de care se ține călătorul, stopând
transmiterea bolilor infecțioase ? Ați trimis la vreun laborator de analize
asemenea bombe insalubre ?
De ce nu sunt puse imediat la loc / înlocuite barele smulse de pe ușile de
acces pentru călători ? Ca să dați idei și altor golani ?
De
ce nu sunt benzi speciale pentru transportul în comun și taxiuri, cum sunt în
toate capitalele U.E. ?
De ce li se permite
persoanelor în stare de ebrietate sau nespălate cu anii să călătorească în
mijloacele de transport în comun ? Un simplu avertisment afișat vizibil ar fi
suficient. În rest, rezolvă opinia publică !
De ce, când organul de control găsește un
călător fără bilet nu i se oferă, mai întâi, calm un bilet de 100 de lei, fără
alte complicații și, apoi, dacă refuză, să fie legitimat, proces-verbal,
poliție etc. !?
De ce sunt stâlpii RATB plini de afișe ? S-ar putea obține bani
frumoși, de ordinul sutelor de milioane de euro, din amenzile aplicate ? Unii
vorbesc chiar de un miliard de euro !?! Știți cât e amenda pentru fiecare anunț
/ afiș lipit pe un stâlp sau alt loc interzis la Milano ? Minimum 100 de euro.
Am numărat pe un singur stâlp, din Iancului, peste 20 de afișe, anunțuri,
fluturași ... Și vă plângeți că nu vă ajung fondurile alocate !?! Chiar nu vă e
rușine, tovarăși RATB-iști ?
Când se va desființa șmecheria transportului gratuit ? Instituiți un
abonament minimal pentru pensionari și elevi (50 de lei pe an). De ce un preț
modic ? Pentru că și transportul în comun este o formă de protecție socială. De
ce obligatoriu un abonamnet ? Pentru a exista un control de a nu se mai
fura la greu banii Primăriei, de fapt banii noștri, ai contribuabililor ! Sunt
convins că pensionarii ar fi de acord, ca și părinții elevilor cât și alte
categorii cu drepturi speciale.
Aud că pierderile sunt uriașe la RATB ! Cum să nu fie, dacă banii se sifonează, furturile (motorină, piese) se păstrează la cote ridicate, distrugerile sunt la ordinea zilei și pomenile curg ? Au fost dați afară șoferii care din neglijență și-au distrus mașinile ?
Aud că pierderile sunt uriașe la RATB ! Cum să nu fie, dacă banii se sifonează, furturile (motorină, piese) se păstrează la cote ridicate, distrugerile sunt la ordinea zilei și pomenile curg ? Au fost dați afară șoferii care din neglijență și-au distrus mașinile ?
Intru puțin și la METROREX. Când se va desființa mafia sub nume de sindicat, care taie și
spânzură, neacceptând nici acum, în 2015, unificarea transportului de
suprafață cu cel subteran. V-ați uitat cum arată stațiile metrou ? Parcă se
intră la Auschwitz în unele din ele. Ce fel de capitală U.E. suntem, cu
buticurile insalubre ale șmecherilor ? Cum e posobil ca pe timp de caniculă
metroul să circule la 10 minute ? Când oferta subterană ar trebui să primeze ?
Să fei în slujba cetățeanului.
De fapt, când va face, primarul general Oprescu, o reformă serioasă și
în domeniul transportului în comun în Capitala României ?
Știți că Milano, un oraș mai mic decât Bucureștiul, are 1.500 (o mie
cincisute) km de linii de tramvai ? Ați văzut ce tramvaie au ? Știți cum
circulă transportulîn comun ? Conform tabelei electronice afișată în stație. Ca
la nemți, deși milanezii sunt mai sudiști ca noi !
Opriți debandada din
transportul în comun bucureștean, dle prof. dr. primar general Oprescu !
Dumneavoastră, consilierii și conducerile „democratice” ale RATB și
METROREX !
Apropo, avem o stație de
metrou PIAȚA MUNCII, de pe timpul comunismului, și nu avem nici acum o stație
EMINESCU ? Când veți face schimbarea ? Știți ce jaf de stradă, ce poartă numele
celei mai mari personalități a românilor, Eminescu, are Bucureștiul ? Nu bulevard,
cum merită, ci o străduță.
Cu aceeași considerație,
GSM, rarul utilizator al mijloacelor de transport RATB. Prefer mersul pe
jos.
Dacă ați stropi străzile, ar fi un pic mai bine !
Toate bune ?
Sergiu Găbureac
gsm_as@yahoo.com, Tel.0731 936.615
Bucureşti - 39
Informația, o problemă ?
O rezolvăm împreună.
O rezolvăm împreună.
Scrieți vă rog și despre refugiile de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție.
RăspundețiȘtergereAm rugămintea să scrieți și un articol cu titlul "De ce nu scăpăm de refugiile de tramvai înguste lipsite de garduri de protecție?".Nu mai devin odată istorie.Un coșmar care parcă nu se mai termină.Aș vrea chiar să particularizați pentru linia comună 24 42 45 46.Deși s-a lucrat la căile de rulare în jurul anilor 2012 2013 pe Bulevardul Ion Mihalache și pe Strada Buzești refugiul îngust lipsit de gard de protecție de pe Bulevardul Ion Mihalache a rămas același nefiind înlocuit cu un refugiu mai lat prevăzut cu gard de protecție coșmarul fiind astfel prelungit.S-au înregistrat și accidente rutiere cu pietoni în dreptul refugiilor înguste lipsite de garduri de protecție și cu toate astea nu s-a luat nicio măsură să scăpăm definitiv de coșmarul ăsta.Și nici Primăria Capitalei nu e sancționată pe motivul iresponsabilității față de viața și de siguranța pietonilor în stațiile de tramvai.Nici RATB nu e sancționată pe motivul că permite circulația tramvaielor pe liniile ce deservesc refugii înguste lipsite de garduri de protecție.Nici vatmanii nu fac greve la transportul cu tramvaiul să atragă atenția că refugiile înguste lipsite de garduri de protecție sunt pericole publice.Nici locuitorii de rând ai capitalei nu fac sesizări la PMB sau la primăriile de sector în sensul ăsta.Nici mass media nu a mai tras semnale de alarmă în privința asta.
RăspundețiȘtergereAș vrea să scrieți și un articol cu titlul "Transportul cu tramvaiul pericol public".Încă există refugii înguste lipsite de garduri de protecție.Ne-am săturat de refugiile astea de coșmar.Le suportăm de ani buni și ne punem zilnic pe ele viețile în pericol.Așteptăm să devină cât mai curând istorie.Dacă Primăria Capitalei ar fi lucrat mai cu cap primul lucru care trebuia făcut ar fi fost suspendarea tuturor liniilor de tramvai în vederea reabilitării integrale a rețelei liniilor și totodată în vederea înlocuirii tuturor refugiilor înguste lipsite de garduri de protecție cu refugii mai late prevăzute cu garduri de protecție.Asta trebuia făcut întâi de toate.Pe urmă alte lucrări de infrastructură.Să nu mai zic că deși s-a lucrat la linia comună 24 42 45 46 pe Bulevardul Ion Mihalache și pe Strada Buzești în jurul anilor 2012 2013 la căile de rulare refugiul de tramvai de pe Bulevardul Ion Mihalache de la intersecția cu Șoseaua Nicolae Titulescu a rămas același nefiind înlocuit cu un refugiu mai lat prevăzut cu gard de protecție.
RăspundețiȘtergere