Wikipedia

Rezultatele căutării

marți, 7 iulie 2015

La Marea Adunarea Națională a REÎNTREGIRII NEAMULUI !




La Marea Adunarea Națională a
REÎNTREGIRII NEAMULUI !



Am plecat la Chișinău cu oameni care știu să se implice. Mulți tineri demni de tot respectul pentru dragostea lor manifestată deschis pentru România Mare !



Am fost în Piața lui Ștefan Cel Mare într-o zi în care s-a scris o nouă pagină de istorie la Marea Adunare Națională a REÎNTREGIRII NEAMULUI.

M-a întâlnit și reîntâlnit cu mulți prieteni și cunoștințe. Pe unii îi cunosc de 25 de ani. Pe alții i-am cunoscut acum. Unii au rămas verticali, alții au dat cinstea pe rușine ! Au și ei nemernicii lor, care nu s-au gândit decât la propriile buzunare !
Nu e ușor să reziști într-o zonă în care propaganda sovietică a făcut sute de mii de victime. Aerul ocupației sovietice se simte și azi la Chișinău. În arhitectura clădirilor, a străzilor, a mijloacelor de transport în comun, în hoteluri, în modul de comportare și în lipsa de implicare a moldovenilor get-beget în recuperarea țării lor din mâna rusofililor. Există un pesimism accentuat în lumea intelectualilor, generat de o frică ce se resimte și astăzi sau cauzată de lipsa conștiinței naționale. La fel ca la mulți „telectuali” dâmbovițeni.

Ceea ce m-a deranjat la Marea Adunare Națională a Reîntregirii Neamului nu a fost nici supravegherea poliției, nici a civililor cu față de agenți sovietici !





Supărarea mea a fost în legătură cu cuvântul UNIRE, repetat obsesiv în piață pe timpul desfășurării adunării și pe parcursul marșului de 15 km până la Vatra. La fel se vorbește și în mass media românească. Când se vorbește !

Unii cred că e vorba de unirea Republicii Cecenia cu Republica Iakuția. Aflate la mii de kilometri una de altă. Cu naționalități și limbi diferite.




Nu, dragilor ! Aici, nu e vorba de UNIRE. E vorba de REÎNTREGIREA NEAMULUI destructurat de-a lungul secolelor prin tot felul de tratate. Mai mult sau mai puțin secrete. Cel numit Pactul Ribentrop-Molotov nefiind nici în ziua de azi desființat, deși s-a dovedit a fi unul criminal ! Între iunie 1940 și iunie 1941, 300.000 de basarabeni și bucovineni au fost deportați, din care 57.000 au murit. Între martie 1944 și mai 1945, 390.000 de de basarabeni și bucovineni au fost deportați, din care 51.000 au murit. Între mai 1945 și decembrie 1953, alți 1.654.000 de de basarabeni și bucovineni au fost deportați, din care 215.000 au murit. Unii basarabeni habar nu au de toate aceste adevăruri zguduitoare.









Aud că tov. Voronin s-a supărat că la marea adunare ar fi participat și moldoveni de dincolo de Prut și alți români. Din alte provincii. Românești !
Da, tov. Dondon, altă unealtă moscovită, recunosc am fost acolo, cu prietenii mei, fiind unul din urmașii lui Ștefan cel Mare. Am fost la frații mei ! Tu, cine ești ? Ce ți-a mai ordonat marele conducător Putin !
Adică, nu am voie să cer reîntregirea neamului meu strămoșesc ? Oriunde aș fi pe planeta asta ! Sau ești în stare să spui că eu, moldovean de la Vaslui, sunt ocupantul Basarabiei ? Cum au spus cei veniți pe tancurile sovietice și aud că și azi, urmașii lor o fac pe stăpânii în multe locuri din Basarabia.

Ce să fac ? Să mă închin la Ambasada Sovietică ? Am văzut o construcție impunătoare, nouă, de adevărat ocupant. A României e într-o casă veche boierească. De-a noastră ! Românească. Care e mai veche, tov. Usatâi ? A noastră sau a celor, cărora le ești slugă ?








  
Ce nu înțeleg trădătorii Moldovei !?! Să nu știe că noi, moldovenii, am fortificat frontiera răsăriteană ridicând cetățile Hotin, Soroca, Orhei, Tighina, Cetatea Albă, Chilia. Și nu acum o sută-două de ani, ci de mai bine de jumătate de mileniu. Da, de la începutul întemeierii Țării Moldovei.
Și acum ce vreți ? Să nu avem voie să ne exprimăm măcar dorința reunirii neamului ? Că de realizat e tare greu ! Atât cu liderii politici actuali ai României, unii la fel de trădători, cât și cu unii de la Chișinău.









O puteam face în 1990, dar am avut pe unul care a confiscat o Revoluție. Ucigând pentru asta sute de oameni. Cu studii la ... Moscova. Tehnică KGB-bistă. El și echipa lui au batista pe țambal ! Cu unul Snegur, ne-au aburit cu tot felul de poduri de flori.
Deși sunt într-o proporție de doar 9,4%, rușii au un statut de necrezut într-o țară europeană. Cât am stat la Chișinău am simțit пропаганда sovietică peste tot. Mass-media e dominant rusească. Biserica strămoșească e sub Patriarhia Moscovei ! Peste tot firme în limba rusă, deși normele europene permit acest lucru la o anumită structură a populației.




Ceea ce am văzut cu ochii mei la Chișinău sunt drepturi de ocupant, nu de naționalitate conlocuitoare. Înțelegeți ? Îнțэлегеțи ? Понимаешь ?

Fără supărare, fraților ! Egalitate, egalitate, dar nu încălcând realitatea !

Și, totuși, am avut în Piața Mare un sentiment de mare mândrie patriotică. Ștefan cel Mare trăiește, încă, în inima și mintea multor basarabeni ! Nu doar tineri. Tinerii, însă, sunt formidabili ! Cei care știu istoria adevărată.
Vă rog, nu mai vorbiți de unire, ci de REUNIRE, ceea ce e e cu totul altceva !Am asistat la momente emoționate în marea piață, unde zeci de mii de oameni s-au manifestat ca un singur trup. A fost un pas important în realizarea reunirii neamului ! E clar că basarabenii încep să se dezemticească, nu în ritmul în care ar vrea tineretul de ambele maluri ale Prutului. Încep să-și reamintească ce moștenire ne-a lăsat Ștefan cel Mare și Sfânt și cine le sunt frații !
Și, totuși, am avut în Piața Mare un sentiment de mare mândrie patriotică. Ștefan cel Mare trăiește, încă, în inima și mintea multor basarabeni ! Nu doar tineri. Tinerii, însă, sunt formidabili ! Cei care știu istoria adevărată.
Vă rog, nu mai vorbiți de unire, ci de REUNIRE, ceea ce e cu totul altceva !
Să știe planeta că nu e vorba de o simplă unire, între două state diferite, ci de reîntregirea neamului sfâșiat de lacomii răsăriteni ce o fac pe democrații !

Fraților, cereți REÎNTREGIREA NEAMULUI !










Moldova nu este a rușilor ! Acest lucru transpare tot mai limpede în toate manifestările care au loc în toate raioanele de peste Prut ! Anul 2018 să fie un moment de glorie pentru întregul neam românesc !

Depinde doar de noi, românii ! Toți românii !

 

RE-U-NI-RE ! RE-U-NI-RE ! RE-U-NI-RE !

 O spune un român născut în Poieneștii Moldovei. Din România ! Din Acțiunea 2012.


Sergiu Găbureac
     VIZITAŢI – http://blogulluigabu.blogspot.ro/,
gsm_as@yahoo.com, 
Tel. 0731 936.615
Bucureşti - 39
Informația, o problemă ?
O rezolvăm împreună.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu